Voedingsstoffen

Een smoothie bevat allerlei voedingsstoffen die bijdragen aan een gezondere levensstijl. En her voordeel van een smoothie is ook nog eens dat ze lekker zijn en makkelijk wegdrinken. Je zou zo bij je ontbijt al een gedeelte van je fruit en groente behoefte kunnen opdrinken. Als je vervolgens ook nog voedzame producten zoals brinta of misschien zelfs cruesli of muesli gebruikt heb je een supervoedzaam ontbijt.

De verschillende onderdelen van een smoothie leveren allemaal hun eigen bijdragen een de voedzaamheid:

Fruit

Fruit zit boordevol vitaminen, mineralen, koolhydraten, vezels en andere belangrijke voedingsstoffen. Enkele porties fruit per dag helpen je om je fit en gezond te voelen. Wil je meer weten over een ingredient? hieronder staan links naar een aantal van onze themapagina's met daarin de voordelen van fruit.

Toevoegingen

Naast fruit kun je allerlei andere ingredienten toevoegen aan je smoothie. Zo kun je de smoothie helemaal aanpassen aan jouw smaak en behoefte. Is het een lekker tussendoortje? Blijf dan lekker varieren met allerlei combinaties fruit. WIl je juist een gezonde en voedzame smoothie? Kijk dan eens naar de ingredienten die je kan toevoegen om je drankje helemaal compleet te maken. Je kan zelfs cruesli, muesli, brinta of andere voedzame mengsels toevoegen. Via de links hieronder kun je verder lezen over verschillende toevoegingen buiten fruit.

 

Deel deze pagina met je contacten

Ben jij actief in social media? Deel deze pagina dan met je contacten.

Voor gebruik van de social media buttons is het nodig dat je toestemming geeft om cookies voor social media te plaatsen. Klik hier om toestemming te geven voor cookies..